Skarbnik

Do zadań Skarbnika Gminy należy m.in.:

1.     Koordynowanie i nadzorowanie pracy Referatu Finansowego oraz pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu,

2.     Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zakresami w tym głównie:

  • zorganizowanie obiegu, analizowanie i kontrolowanie obiegu dokumentów księgowych,

  •  bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości księgowej,

3.       prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami,

4.       zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości zawieranych umów oraz prowadzenie  rejestru umów,

5.       przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,

6.       zapewnienie terminowego ściągania należności oraz spłaty zobowiązań,

7.       dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:

  •  wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie pełnionych obowiązków,

  •  wstępnej kontroli legalności dokumentów finansowych jednostek oraz ich zmian,

  •  następnej kontroli operacji gospodarczych jednostek stanowiących przedmiot księgowań

8.     opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych m.in. planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,

9.      kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,

10.   opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,

11.   sporządzanie projektu rocznego budżetu gminy oraz przedkładanie w obowiązującym trybie do uchwalenia,

12.  bieżące realizowanie budżetu gminy oraz informowanie organów gminy o przebiegu realizacji,

13.   współdziałanie z organami finansowymi i bankami,

14.  kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych,

15.   opracowywanie prognoz finansowych dla gminy,

16.   współdziałanie w zakresie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych,

17.  przygotowywanie projektów uchwał organów gminy w sprawach majątkowych i przekraczających zakres zwykłego zarządu,

18.   nadzór nad inwentaryzacją mienia komunalnego,

19.  prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Gminę Sejny,

20.  opracowanie zakresu obowiązków dla podległych pracowników,

       21.  kierowanie Referatem Finansowym.

 

Metryka strony

Udostępniający: Dariusz Luto

Wytwarzający/odpowiadający: Dariusz Luto

Wprowadzający: Dariusz Luto

Data wprowadzenia: 2012-12-05

Data modyfikacji: 2013-08-01

Opublikował: Dariusz Luto

Data publikacji: 2012-12-05